Plustur
Plustur er kørsel til eller fra anden kollektiv trafik. Du bliver kørt til eller fra et knudepunkt, hvor du kan komme videre med bus eller tog.
Når plustur er en mulighed, vil den automatisk komme frem som en del af den samlede rejse, du søger på Rejseplanen.
Plustur er en del af den kollektive trafik, og alle kan køre med. Du kan køre sammen med andre og du kan køre en omvej for at samle andre op.
Plustur kører, når du har bestilt en tur. Du skal bestille mindst 2 timer før, du vil rejse. Du kan køre Plustur alle ugens dage fra kl. 05.30-24.00.
OBS! Du kan kun bestille Plustur via Rejseplanen.dk. Du kan ikke bestille ved at ringe til os.
Nyttig viden om Plustur
Du fremsøger og bestiller Plustur via rejseplanen.dk og kan bestille helt op til 14 dage før, men altid mindst 2 timer før afhentning. Plustur kan ikke benyttes 24/12 og 31/12.
Når du har bestilt din tur, modtager du en ordrebekræftelse på mail. I ordrebekræftelsen står afhentningstidspunktet. Tidspunktet kan variere med 15 min. fra det oplyste tidspunkt, du skal dog altid være klar til det oplyste tidspunkt.
Har du spørgsmål til Plustur-ordningen, er du velkommen til at ringe til FynBus på tlf. 6311 2255. Du kan ikke bestille Plustur ved at ringe til os.
Odense og Langeland kommuner tilbyder ikke Plustur.
Pris: 25 kr. for voksne. Børn rejser til halv pris.
Betaling for din Plustur trækkes fra det betalingskort, du har knyttet til din kundeprofil.
Bemærk: FynBus sender en faktura, hvis beløbet ikke kan trækkes på kortet
Gratis Plustur med pendlerkort mv.
Hvis du har et gyldigt pendlerkort, Ungdomskort eller togbillet til bus eller tog-delen af din rejse, koster Plustur ikke ekstra.
Du bliver kun tilbudt en Plustur, hvis den er en mulighed som en del af en samlet rejse via rejseplanen.dk. Hvis Plustur er mulig for din rejse, vil den blive vist i søgeresultatet.
Når du trykker ”Køb” på Rejseplanen, ledes du over til bestillingsportalen. Du skal være opmærksom på, at det ikke er hele rejsen du bestiller på bestillingsportalen, men kun din Plustur.
Du skal også være opmærksom på, at det afhentningstidspunkt som bliver oplyst på bestillingsportalen, er vejledende, og at du først får oplyst det korrekte tidspunkt efter, du har bestilt din Plustur.
Det er ikke muligt at ændre i en allerede bestilt rejse. Hvis du ikke skal bruge den bestilte tur, skal du afbestille den igen. Det gør du via din profil på bestillingsportalen.
Hvis du skulle ønske en ny rejse, skal du fremsøge og bestille den via rejseplanen.dk igen.
Plustur er kørsel til- og fra anden kollektiv trafik. Du vil derfor aldrig blive kørt hele vejen med Plustur.
Når plustur er en mulighed, vil den automatisk komme frem som en del af den samlede rejse, du søger på Rejseplanen.
Søger du en rejse på et tidspunkt, hvor der fx ikke er forbindelse til øvrig kollektiv trafik, bliver du ikke tilbudt i Plustur. Du kan i stedet blive tilbudt en Flextur.
Hvis du fortsat ønsker en Plustur, kan du prøve at ændre dit rejsetidspunkt.
Med beskedservice ved du præcis, hvornår du skal holde dig klar.
Er du tilmeldt Beskedservice, kan du få besked om din kørsel med flextrafik på SMS. Det kræver blot, at du giver dit samtykke til, at vi må kontakte dig i forbindelse med din kørsel.
Vi har overblik over al Flextrafik og handicapkørsel og vil altid forsøge at tilrette din tur og kontakte dig telefonisk, hvis vognen bliver forsinket.
Hvis du venter mere end 20 minutter* på din vogn, skal du ringe til FynBus Flextrafik på 63 11 22 55 (tast 2).
- Hvis du efter aftale med Flextrafik vælger at vente på vognen, får du turen uden beregning.
- Hvis du efter aftale med Flextrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få beløbet refunderet.
*Eksempel på beregning af de 20 minutter:
Hvis afhentningstidspunkt er aftalt til kl. 14.00, kan flextrafikbilen ankomme rettidigt senest kl. 14.15. Seneste afhentningstidspunkt inden Rejsegarantien kan træde i kraft er derfor 20 minutter senere, kl. 14.35.
Hvornår gælder Rejsegarantien ikke?
- Når FynBus ikke har reel chance for at overholde afhentningstidspunktet, f.eks. under ekstreme vejrforhold (sne, isslag, kraftig blæst etc.)
- Hvis der er arbejdsnedlæggelse.
- Når FynBus har meldt ud på hjemmesiden og evt. via lokale medier mindst 24 timer før, at der vil være forsinkelser på flexkørsel. Eller når FynBus har ændret afhentningstidspunktet og varslet det.
- Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsegarantien gælder kun rejser, du foretager med FynBus, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber, fly eller færger. Det vil sige, hvis din flexkørsel er mere end 20 minutter forsinket, og du derfor ikke kan nå dit tog, så betaler FynBus kun taxi til togstationen, ikke den videre rejse til f.eks. København
- I øvrigt i force majeure situationer.
Klik på linket nedenfor og se rejsereglerne for åben Flextrafik - herunder Plustur.