Teletaxi i Odense
Teletaxi er kollektiv trafik og findes kun i udvalgte områder i Odense Kommune.
Teletaxi kører dig fra din adresse til et knudepunkt eller omvendt.
Du kan køre alle ugens dage mellem kl. 6 og 23. Dog ikke d. 24. og 31. december.
Du skal bestille din tur mindst 1 time før, du vil afsted.
Du bestiller Teletaxi på Rejseplanen eller ved at ringe til Flextrafik på 6311 2255.
Teletaxi køreplaner
Herunder finder du køreplanerne for de forskellige Teletaxi-ordninger, som vi tilbyder.
Du fremsøger Teletaxi via rejseplanen.dk. Du kan bestille helt op til 14 dage før, men altid mindst 1 timer før afhentning. Teletaxi kan ikke benyttes d. 24. og 31. december.
Du kan også bestille Teletaxi ved at ringe til Flextrafik på 6311 2255. Telefonerne er åbne på hverdage fra kl. 7-19 og kl. 8-18 i weekender og helligdage.
Når du har bestilt din tur via rejseplanen.dk, modtager du en ordrebekræftelse på mail. I ordrebekræftelsen står afhentningstidspunktet. Tidspunktet kan variere med 15. min. fra det oplyste tidspunkt, du skal dog altid være klar til det oplyste tidspunkt.
Generelle spørgsmål vedrørende din Teletaxi skal rettes til FynBus på 6311 2255.
Pris: 25 kr. for voksne. Børn (u. 16 år) 12 kr.
Bestiller du turen via Rejseplanen, betaler du for teletaxien med et betalingskort i forbindelse med
bestillingen.
Bestiller du telefonisk, skal betalingen foretages ved indstigning i bilen med kontanter eller betalingskort.
Rejs gratis med pendlerkort
Har du et gyldigt pendlerkort (rejsekort eller RejseBillet samt kort udstedt af DSB og GoCollective), Ungdomskort eller togbillet (udstedt af DSB eller GoCollective), kan du køre gratis med teleordningen. Læs mere om gyldighed på fynbus.dk/pendlerteletaxi.
Specialbillet: Teletaxi Odense
Har du brug for at komme videre med bus eller letbane, kan du med fordel købe billetten Teletaxi Odense.
Du køber billetten i appen RejseBillet. Billetten giver dig ret til at rejse med Teletaxi, bus og letbane i Odense kommune i 75 minutter. Billetten 'Teletaxi Odense' koster 25 kr. for voksne og 12 kr. for børn (u. 16 år).
Du har to muligheder, når du skal bestille Teletaxi.
Bestil via Rejseplanen
Hvis du søger en rejse fra en adresse belligende i et teleområde til et centerpunkt i teleområdet, kan du blive tilbudt en tur med Teletaxi. Se mere om, hvordan du bestiller i de forskellige Teletaxi-køreplaner.
Første gang du bestiller, skal du bruge MitID og et betalingskort. Du kan bestille om til 14 dage før, men altid senest 1 time før du vil afsted.
Ring til Flextrafik
Du kan også bestille Teletaxi ved at ringe til Flextrafik på 6311 2255 (tast 1).
Bestillingscentralen arrangerer din rejse og fortæller dig, hvornår du skal være klar til afhentning. Du kan ringe på hverdage mellem kl. 7-19 samt weekend/helligdage mellem kl. 8-18.
Hvornår bliver jeg hentet?
Du bliver afhentet ved din gadedør på det aftale tidspunkt (bilen må komme 5 minutter før og op til 15 minutter senere end det planlagte tidspunkt). Chaufføren sørger for, at du er fremme på det tidspunkt, du har ønsket, da du bestilte turen.
Afbestil samme sted, som du har bestilt:
- Online på Rejseplanens bestillingsportal
- Ved at ringe til Flextrafik på 6311 2255 (tast 2)
Det er ikke muligt at ændre i en allerede bestilt rejse. Hvis du ønsker at bestille en ny tur, skal du fremsøge og bestille via Rejseplanen igen.
Vi har overblik over al Flextrafik og handicapkørsel og vil altid forsøge at tilrette din tur og kontakte dig telefonisk, hvis vognen bliver forsinket.
Hvis du venter mere end 20 minutter* på din vogn, skal du ringe til FynBus Flextrafik på 63 11 22 55 (tast 2).
- Hvis du efter aftale med Flextrafik vælger at vente på vognen, får du turen uden beregning.
- Hvis du efter aftale med Flextrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få beløbet refunderet.
*Eksempel på beregning af de 20 minutter:
Hvis afhentningstidspunkt er aftalt til kl. 14.00, kan flextrafikbilen ankomme rettidigt senest kl. 14.15. Seneste afhentningstidspunkt inden Rejsegarantien kan træde i kraft er derfor 20 minutter senere, kl. 14.35.
Hvornår gælder Rejsegarantien ikke?
- Når FynBus ikke har reel chance for at overholde afhentningstidspunktet, f.eks. under ekstreme vejrforhold (sne, isslag, kraftig blæst etc.)
- Hvis der er arbejdsnedlæggelse.
- Når FynBus har meldt ud på hjemmesiden og evt. via lokale medier mindst 24 timer før, at der vil være forsinkelser på flexkørsel. Eller når FynBus har ændret afhentningstidspunktet og varslet det.
- Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsegarantien gælder kun rejser, du foretager med FynBus, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber, fly eller færger. Det vil sige, hvis din flexkørsel er mere end 20 minutter forsinket, og du derfor ikke kan nå dit tog, så betaler FynBus kun taxi til togstationen, ikke den videre rejse til f.eks. København
- I øvrigt i force majeure situationer.
Her finder du rejseregler for åben Flextrafik herunder Teletaxi.