danish   german   United Kingdom Kontakt osOm FynBus
danishDansk
germanyDeutsch
united kingdomsEnglish
Udskriv

Rejsegaranti


Herunder kan du læse mere om FynBus´ Rejsegaranti.

Har du benyttet letbanen, kan du læse mere om Rejsegaranti her.

Med FynBus' Rejsegaranti kan du tage en taxi og få regningen dækket af FynBus, hvis du oplever en af disse situationer:

  • Hvis bussen er mere end 20 minutter forsinket.
  • Hvis bussen er kørt før den tid, der står på afgangstavlen.
  • Hvis bussen kører forbi dig, og der er mere end 20 minutter til næste afgang.
  • Ved skift: Hvis din første bus er forsinket, så du ikke kan nå den næste bus. Dog skal busserne holde ved samme stoppested/terminal og der skal være mindst 5 min mellem ankomst og afgang af busserne ifølge køreplanen.
  • Hvis du har brug for bussens elektriske rampe for at komme ind i bussen, men den ikke virker


Hvornår gælder rejsegarantien ikke?

Følgende situationer gør, at du ikke kan benytte dig af Rejsegarantien

  • Når FynBus ikke har reel chance for at overholde køreplanen, fx under ekstreme vejrforhold (sne, isslag, kraftig blæst etc.).
  • Hvis der er arbejdsnedlæggelse.
  • Når FynBus har meldt ud på hjemmesiden og evt. via lokale medier mindst 24 timer før, at der vil være forsinkelser på en eller flere ruter. Eller når FynBus har ændret køreplanen og varslet det.
  • Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsegarantien gælder kun rejser du foretager dig med FynBus, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber, fly eller færger. Det vil sige, hvis din bus er mere end 20 minutter forsinket og du derfor ikke kan nå dit tog, så betaler FynBus kun taxi til togstationen, ikke den videre rejse til fx København.
  • Hvis I som gruppe på mindst 15 passagerer ikke har meldt jeres rejse i forhold til rejsereglerne for grupperejser.


Udfyld dette refusionsskema, hvis du vil benytte dig af FynBus Rejsegaranti.


  • Hvordan bruger jeg Rejsegarantien?

    Tjek om betingelserne for Rejsegarantien er opfyldte.

    Husk tid, sted og rutenummer. Skriv det eventuelt ned.

    Ring efter en taxi.

    Betal for din taxi - og husk at få en kvittering.

    Udfyld refusionsskemaet og send det ind til FynBus senest 2 uger efter din rejse. Husk at sende kvitteringen fra taxien med som dokumentation for, at du har taget en taxi.

    Når vi har modtaget dit ønske om refusion af turen med taxi, undersøger vi om betingelserne er opfyldte. Er de det, så indsætter vi pengene på din Nem-konto indenfor en uge.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Skriv til FynBus