Skip til hoved indholdet
EN DE
    Hjem Flextrafik Teletaxi med pendlerkort

Teletaxi med pendlerkort

Kan jeg køre gratis med Teletaxi? 

Hvis du har Pendlerkort, Pendler Kombi, Ungdomskort eller Pensionistkort Fyn Rundt, kan du køre gratis med Teletaxi. Dit kort skal være gyldigt til de zoner, som Teletaxien kører i.

Har du købt en Teletaxi Odense-billet i Rejsebillet-appen eller via FynBus' webshop eller Mobilbillet-app, kan du bestille Teletaxi gratis via rejseplanen.

Dit kort/billet skal være gyldigt og aktiveret, når du kører turen, for at det kan anvendes til Teletaxi.

Skolekort, rejsekort (personligt, flex og anonymt), Mobilbillet, turistbillet, eventbillet eller anden busbillet kan ikke anvendes.

 


Kør gratis med en togbillet

Du kan køre gratis med Teletaxi, hvis du har en gyldig togbillet udstedt af DSB eller GoCollective.

Du kan ikke anvende særlige togbilletter, som ikke gælder til tilslutningsrejser – fx DSB Orange- og Orange Fri-billetter.

 

Børn

Børn under 16 år rejser til halv pris med Teletaxi, hvis du krydser det af ved bestilling.

Du skal kunne dokumentere på - og 8 dage efter – rejsen, at du og evt. andre rejsende, som du har bestilt en tur til, er under 16 år.

Dokumentation kan være Sundhedskort, ID-kort eller pas.


Når du bestiller

Når du bestiller turen på Rejseplanen, skal du krydse af, at du har et gyldigt Pendlerkort. Så betaler du ikke ekstra for Teletaxi.

Du skal kunne dokumentere, at du har gyldigt kort eller billet til Teletaxi. Hvis du har bestilt en tur til andre, hvor du har oplyst, at de har gyldig billet eller kort, skal du også kunne dokumentere dette.

Hvis du ved bestilling oplyser, at du har gyldigt Pendlerkort eller togbillet, accepterer du samtidig, at FynBus må slå det cpr-nr. op, som du har brugt i forbindelse med din oprettelse som kunde, i Rejsekort-databasen eller DSB-databasen. Dette med henblik på at undersøge, om vi har brug for yderligere information om din billet eller dit kort fra dig.


Kontrol

FynBus kan kontakte dig på og op til 8 dage efter rejsen for at tjekke dit korts/din billets gyldighed.

Efter rejsen vil vi typisk kontakte dig via mail.

På rejsen kan du møde en kontrollør fra FynBus, som kan tjekke, at dit kort eller din billet er gyldig.

Du og alle medrejsende skal huske at medbringe kort eller billet på rejsen, så I kan dokumentere, at I har gyldig billet – ligesom når du kører med bus.

Hvis vi kontakter dig via mail efter rejsedagen og beder om dokumentation, skal du kunne sende billetten eller et tydeligt billede af billetten eller kortet, hvor kortnummeret kan ses.

Kontaktinformation

FynBus Kundecenter

Dannebrogsgade 10

5000 Odense C

Kontakt os

Åbningstider

Det med småt