Rejsegaranti
- for Plustur, Flextur og handicapkørsel
Vi har overblik over al telekørsel og handicapkørsel og vil altid forsøge at tilrette din tur og kontakte dig telefonisk, hvis vognen bliver forsinket.
Hvis du venter mere end 20 minutter* på din vogn, skal du ringe til FynBus Flextrafik på 63 11 22 55 (tast 2).
- Hvis du efter aftale med Flextrafik vælger at vente på vognen, får du turen uden beregning.
- Hvis du efter aftale med Flextrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få beløbet refunderet.
*Eksempel på beregning af de 20 minutter: Hvis afhentningstidspunkt er aftalt til kl. 14.00, kan flextrafikbilen ankomme rettidigt senest kl. 14.15. Seneste afhentningstidspunkt inden Rejsegarantien kan træde i kraft er derfor 20 minutter senere, kl. 14.35.
Udfyld dette refusionsskema, hvis du vil benytte dig af FynBus Rejsegaranti.
Hvornår gælder Rejsegarantien ikke?
- Når FynBus ikke har reel chance for at overholde afhentningstidspunktet, f.eks. under ekstreme vejrforhold (sne, isslag, kraftig blæst etc.)
- Hvis der er arbejdsnedlæggelse.
- Når FynBus har meldt ud på hjemmesiden og evt. via lokale medier mindst 24 timer før, at der vil være forsinkelser på flexkørsel. Eller når FynBus har ændret afhentningstidspunktet og varslet det.
- Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsegarantien gælder kun rejser, du foretager med FynBus, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber, fly eller færger. Det vil sige, hvis din flexkørsel er mere end 20 minutter forsinket, og du derfor ikke kan nå dit tog, så betaler FynBus kun taxi til togstationen, ikke den videre rejse til f.eks. København
- I øvrigt i force majeure situationer.
-
Hvordan bruger jeg Rejsegaranti for Flextrafik?
Ring altid til FynBus Flextrafik på 63 11 22 55 (tryk 2) for at sikre, at betingelserne for rejsegarantien er opfyldte.
Ring efter en taxi.
Betal for din taxi og husk at få en kvittering.
Udfyld refusionsskemaet og send det ind til FynBus senest 2 uger efter din rejse. Husk at sende kvitteringen fra taxien med som dokumentation for, at du har taget en taxi.
Når vi har modtaget dit ønske om refusion af turen med taxi, undersøger vi om betingelserne er opfyldte. Er de det, så indsætter vi pengene på din Nem-konto indenfor en uge.
Flextrafik på telefonen
Du er velkommen til at ringe til os, hvis du har brug for hjælp.
Telefonerne er åbne: Hverdage kl. 7-19 Lør-, søn- og helligdage kl. 8-18
 |
|
6311 2255
|
|