Skip til hoved indholdet
EN DE

Årsberetninger

Hvert år ligger der en ny årsberetning klar, der fortæller om det forudgående års indsatser og milepæle.

2023

FynBus havde store forventninger til året, efter et endegyldigt farvel til Covid-19 og en økonomi, der så ud til at stabilisere sig efter usikkerhed ifm. krigen i Ukraine. Mange tiltag overfor kunderne havde fokus på, at det skal være simpelt og nemt at anvende bussen.

2022

Covid-19 restriktionerne blev lempet og en almindelig hverdag var atter tilbage. Nu skulle buskunderne også finde tilbage til busserne. Året blev dog påvirket af krigen i Ukraine.

2021

Der var udsigt til en mere almindelig hverdag med mindre påvirkning af Covid-19. Mange projekter der var sat på pause, skulle løbes igang igen.

2020

Planerne var klar, der skulle bl.a. fokus på den grønne omstilling af busflåden. Men fra den ene dag til den anden, ændrede verden sig - Covid-19 var overalt.

2019

Det skal være nemt at være kunde hos FynBus. Det var også kendetegnet for arbejdet i 2019. Med introduktionen af 'Frit flow' og et stort kendskab til FynBus' produkter, herunder Rejsekort blev den kollektive trafik mere tilgængelig.

2018

Med offentliggørelsen af en ny 3-årig strategi, der tog udgangspunkt i visionen om, at det skulle være nemmere at være kunde hos FynBus, startede arbejdet således med at gøre visionen til virkelighed. Hvis det gøres nemt og overskueligt at benytte FynBus’ tilbud, vil det fremme borgernes brug af bussen og dermed øge antallet af passagere.

2017

Den 15. januar 2017 gik FynBus over på rejsekortet, hvilket betød at det fra denne dag var muligt at bruge rejsekort i alle FynBus’ busser. Derudover var året præget af store vejarbejder i Odense ifm. etableringen af bl.a. letbanen. 2017 var også året, hvor FynBus kunne fejre sin 10-års fødselsdag.

2016

Året stod i forberedelsens tegn. Især to store projekter fyldte dagsordenen. Rejsekort skulle implementeres fra begyndelsen af 2017 - og her var meget at forberede. Samtidig fyldte omdannelsen af Odense by rigtig meget. Vejarbejde ifm. med forberedelsen af letbanen påvirkede busdriften for alvor.

2015

En afmatning i væksten af nye passagerer gav anledning til at udbygge vores viden omkring, hvad der driver en borger til at vælge bussen frem for fx bilen. 400 nye passagerer deltog i projektet og resultatet var noget af en øjenåbner. Samtidig blev flere initiativer taget ift. at bevare eksisterende kunder.

2014

I 2009 blev der vedtaget et mål om, at der skulle være 15 procent flere passagerer ved udgangen af 2015. Det mål var vi allerede i 2014 meget tæt på at opfylde. Mange initiativer var skyld i det og et stort fokus i 2014 på driften og sikre 'bus til tiden'.

2013

Året styrkede samarbejdet på tværs af organisationen og med de samarbejdspartnere der udfører buskørslen for FynBus. Flere tiltag gjorde at kunderne oplevede et pålideligt og troværdigt bustilbud. Det lagde fundamentet for en flot passagervækst.

2012

Passagertallet steg og samtidig steg kundetilfredsheden også. FynBus overtog sammen med Sydtrafik ansvaret for den siddende patientbefordring for Region Syddanmark. Det indbefattede koordineringen af 500.000 kørsler om året.

2011

Ovenpå en række turbulente år med mange forandringer og tilpasninger, blev 2011 et stabilt år med fokus på sikker drift, trafikinformation og dialog. I 2011 fik FynBus for alvor vristet sig ud af den negative imagespiral, som havde omgærdet den kollektive bustrafik på Fyn og øer.

Kontaktinformation

FynBus Kundecenter

Dannebrogsgade 10

5000 Odense C

Kontakt os

Det med småt