Find din rejse
|
Find den rigtige billet
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||
![]() Ny selvbetjeningDen 10. maj 2022 opdaterer vi selvbetjeningsløsningen til hjemmeside- og appbestilling af både Flextur og handicapkørsel. En mere sikker og tilgængelig løsning Siden den nuværende selvbetjeningsløsning blev lanceret, er der sket meget på den tekniske og lovgivningsmæssige front. Dette omfatter blandt andet øgede krav til sikkerhed for brugernes personfølsomme data og webtilgængelighed. Derfor er det været nødvendigt, at vi nu kan tilbyde vores kunder en mere tidssvarende løsning. Alle kunder skal oprettes igen Benytter man selvbetjening i dag, vil alle ens bestillinger være gemt, og kunne ses igen i den opdaterede selvbetjeningsløsning. Allerede bestilte ture vil også blive gennemført som planlagt.
Sådan bestiller du via FynBus.flextrafik.dk
Klik her og download en vejledning til den opdaterede selvbetjening.
Den gamle selvbetjeningsløsning er ikke længere tidssvarende og opfylder ikke de nyeste krav om beskyttelse af brugerdata og webtilgængelighed. Derudover vil vi gerne forbedre brugervenligheden for de mange kunder, der dagligt bestiller flextrafik gennem vores selvbetjening. Du skal bruge det samme link, som du plejer: fynbus.flextrafik.dk Linket åbner automatisk op i den nye version, når den lanceres den 10. maj 2022. Nej, Flextrafik app’en opdateres automatisk. Hvis du har slået automatiske opdateringer fra på din telefon, skal du opdatere via App Store (iOS) eller Google Play (Android). For at vi kan genkende dig og finde dine bestillinger, skal du - første gang du logger ind - oprette en opdateret bruger via NemID/MitID. Når du logger ind med NemID/MitID, henter systemet dine tidligere oplysninger. Det eneste du skal gøre, er at indtaste et mobilnummer samt en mailadresse og en adgangskode, som du ønsker at logge ind med fremover. Når du logger ind med din mailadresse og adgangskode, vil du modtage en engangskode til det tilknyttede mobilnummer, som du skal indtaste i loginfeltet. Dette kaldes to-faktor-godkendelse og er med til at sikre dine oplysninger. Du kan naturligvis også vælge at logge ind med NemID/MitID. Nej, du kan ikke længere anvende dit nøglekort i pap, når du skal logge ind med NemID. Du kan i stedet bruge NemID app’en eller nøgleviseren. Du kan hente NemID app’en ned på din smartphone eller tablet. Du finder den i App Store (til iPhone) eller Google Play (til Android). Hvis du er fritaget for NemID, er der lavet en manuel løsning, så du alligevel kan benytte selvbetjeningsløsingen. Hvis en mailadresse bliver afvist, er det fordi den allerede benyttes på en anden brugerprofil i selvbetjeningen. Hvis dette er tilfældet, vil du blive mødt af en rød fejlbesked, der skriver ”Din e-mailadresse er allerede registreret på en anden bruger. Vælg venligst en anden e-mailadresse.” Alle brugere skal anvende en såkaldt unik mailadresse. Det betyder, at du ikke kan dele mailadresse med din ægtefælle eller et andet familiemedlem, som allerede har den tilknyttet til en profil. Det er et krav, at adgangskoden: Med to-faktor-godkendelse får du tilsendt en SMS med en engangskode, når du har indtastet din mailadresse og kodeord. Engangskoden skal indtastes i boksen, hvorefter du kan logge ind på din profil. SMS’en med engangskoden bliver sendt til det mobilnummer, du har angivet på din profil. Dine oplysninger hentes ned via dit login med NemID, når du opretter dig på den opdaterede selvbetjening. Når du logger ind på din profil, vil du kunne se dine bestilte rejser samt rejsehistorik tilbage i tiden under menupunktet ”Mine rejser”. Under dette menupunkt kan du også slette eller kopiere en rejse eller bestille en returrejse. I den opdaterede selvbetjening skal du ikke længere søge på specialadresser ved at benytte specialtegn. I stedet skal du aktivere knappen under søgefeltet ved at klikke på den. Denne gør det muligt at søge på f.eks. Bilka, Sygehus, bibliotek el.lign. Nej. Det er stadig to forskellige selvbetjeningsløsninger, og der er ingen ændringer på selvbetjeningen til bestilling af Plustur og Flextur via Rejseplanen. Du er altid være velkommen til at kontakte FynBus Flextrafikafdeling på telefon 6311 2255.
Hjælp til bestilling?
Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os. Telefonerne er åbne:
Du er også velkommen til at skrive til os på bc@fynbus.dk Til tiden?
Når du bestiller, får du oplyst et afhentningstidspunkt. | ||||||||||||||||||
|