Selvbetjening
En sikker og tilgængelig løsning
Flextrafik selvbetjening er udviklet i samarbejde mellem Flexdanmark og trafikselskaberne FynBus, Sydtrafik, Movia, Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab.
Første gang du skal bestille kørsel, skal du oprette en brugerprofil med dit MitID på hjemmesiden.
Videoguides
Få svar på dine spørgsmål om selvbetjeningen
Du kommer i gang på fynbus.flextrafik.dk.
Inden du kan bestille ture, skal du oprette dig med MitID.
Når du har oprettet en brugerprofil, kan du bestille turen på fynbus.flextrafik.dk og i appen Flextrafik.
Nej, Flextrafik app'en opdateres automatisk.
Hvis du har slået automatiske opdateringer fra på din telefon, skal du opdatere via App Store (iOS) eller Google Play (Android).
For at vi kan genkende dig og finde dine bestillinger, skal du - første gang du logger ind - oprette en bruger med MitID. Det eneste du skal gøre, er at indtaste et mobilnummer samt en mailadresse og en adgangskode, som du ønsker at logge ind med fremover.
Når du logger ind med din mailadresse og adgangskode, vil du modtage en engangskode til det tilknyttede mobilnummer, som du skal indtaste i loginfeltet. Dette kaldes to-faktor-godkendelse og er med til at sikre dine oplysninger.
Du kan naturligvis også vælge at logge ind med MitID.
Hvis du er fritaget for MitID, er der lavet en manuel løsning, så du alligevel kan benytte selvbetjeningsløsingen.
Du skal oprettes af FynBus, før du kan benytte selvbetjeningen på web og app.
Du kan kontakte os på 63112255 (tast 1) på hverdage mellem 8.00 og 15.00, så hjælper vi dig med at blive oprettet.
Med to-faktor-godkendelse får du tilsendt en SMS med en engangskode, når du har indtastet din mailadresse og kodeord. Engangskoden skal indtastes i boksen, hvorefter du kan logge ind på din profil.
SMS’en med engangskoden bliver sendt til det mobilnummer, du har angivet på din profil.
Når du bestiller en Flextur gennem vores selvbetjening, betaler du med et tilknyttet betalingskort. Dette tilmelder du under ”Min bruger” i menuen. Her skal du trykke på ”Tilføj betalingskort” og udfylde dine oplysninger.
Hvis du ikke har indtastet dine kortoplysninger, vil du automatisk blive spurgt til dem, når du vil gennemføre en bestilling af en tur.
Er du handicapkunde kan du vælge at betale med kort online eller kontant i bilen. Hvis du ønsker at betale online, skal du tilknytte dit kort, som beskrevet ovenfor.
For flere kørselsordninger kan du også vælge at betale månedligt pr. faktura. Hvis det er en mulighed, vil det fremgå, når du skal vælge betalingsmetode i forbindelse med en bestilling. Følg anvisningerne på skærmen.
For at søge på specialadresser skal du aktivere knappen under søgefeltet ved at klikke på den. Denne gør det muligt at søge på f.eks. Bilka, Sygehus, bibliotek el.lign.
Hvis du har spørgsmål til brug af selvbetjeningen, kan du kontakte Flextrafik på 6311 2255.