danish   german   United Kingdom Kontakt osOm FynBus
danishDansk
germanyDeutsch
united kingdomsEnglish
Udskriv

Coronavirus


Click here for information about coronavirus in English.


Vi passer på hinanden
Fra 1. februar 2022 er der ikke længere krav om at du skal bære mundbind eller visir i busserne.

Der er stadig mange smittede, så vis hensyn og følg myndighedernes anbefalinger - også når du kører med kollektiv trafik. Du kan læse dem på coronasmitte.dk.

Er du syg eller formoder du, at du er smittet, skal du ikke rejse med bus, tog eller flextrafik.

Du kan selv være med til at begrænse smitterisikoen ved at medbringe din egen håndsprit og spritte af før og efter turen, og ved at hoste eller nyse i ærmet.


Undgå fordør og kontantbetaling
Du kan godt betale med kontanter i bussen, men vi anbefaler, at du i stedet bruger rejsekort, Mobilbillet eller køber din billet i vores webshop for at beskytte chaufføren.

I by- og regionalbusser, hvor du kan gå ind og ud ad alle bussens døre, anbefaler vi, at du benytter midterdøren eller bagdøren, medmindre du er nødt til at købe billet hos chaufføren.

Vi anbefaler desuden, at du undlader at sidde på de forreste sæder i bussen.


Hvordan kører busserne?
Natbusserne kører igen fra natten mellem 4. og 5. februar 2022.

Alle øvrige busser kører som normalt.


Flextrafik
Flextrafikken fungerer som normalt, og der er ikke længere krav om, at du skal anvende mundbind eller visir.

Undtagelsen er den siddende patientbefordring, hvor du fortsat skal anvende enten mundbind eller visir under hele turen.


Ekstra rengøring i busserne

Vi har fokus på rengøring. Alle busser bliver gjort rene om natten, hvor der er ekstra fokus på rengøring af flader, som mange rører ved.

I de mest benyttede busruter gør vi ekstra rent i myldretiden. Når busserne ankommer til en række knudepunkter bliver holdestænger, stopknapper mm. desinficeret.


Vil du have refunderet din billet?

Har du ikke behov for at rejse, fx fordi du er sendt hjem, kan få refunderet den tilbageværende del af perioden på dit pendlerkort eller pendler kombi-kort uden gebyr. Kontakt Rejsekort Kundecenter på 7011 3333 for at få en tilbagebetaling af perioden. Du kan ikke få refunderet dit Ungdomskort, da ungdomsuddannelserne ikke er omfattet af nedlukninger.

I tilfælde af lokale nedlukninger pga. coronasmitte, fx af en uddannelsesinstitution, har du efterfølgende mulighed for at få refunderet dit Ungdomskort, hvis du ikke har rejst på det i nedlukningsperioden.

Kontakt FynBus’ kundecenter via denne formular.


Kan der ske ændringer?

Vi holder denne side opdateret, hvis der sker ændringer i anbefalinger eller regler.

Du kan også følge med på FynBus’ Facebook-side.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Skriv til FynBus