Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse mere  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Om Rejsekort


Du kan bruge rejsekort i alle vores busser.

Besøg www.rejsekort.dk for generel information om rejsekort.

Vigtigt! Husk, at du skal medbringe Nem-ID eller to slags ID (fx kørekort og sundhedskort), hvis du skal have hjælp til at bestille et rejsekort i vores kundecentre.


  • Hvordan får jeg et rejsekort?

    Du bestiller et rejsekort på www.rejsekort.dk eller du kan købe et rejsekort hos et af salgsstederne. Du finder salgsstederne her:

    http://www.rejsekort.dk/koeb-rejsekort/salgssteder.aspx

    Husk at du skal medbringe NemID, hvis du skal have hjælp på et salgssted.

    Oplever du udfordringer med bestillingen af dit rejsekort, kan denne vejledning måske hjælpe dig. Du skal også være velkommen til at kontakte

    Rejsekort Kundecenter på telefon 7011 3333 (hverdage kl. 08-18 samt lørdage kl. 10-15) for vejledning.

  • Hvad koster det at anskaffe sig et rejsekort?

    På nuværende tidspunkt er der fem forskellige rejsekort typer:

    Rejsekort personligt: Koster 50 kr. i anskaffelse - herefter betaler du kun for dine rejser.

    Rejsekort flex: Koster 50 kr. i anskaffelse - herefter betaler du kun for dine rejser.

    Rejsekort anonymt: Koster 80 kr. i anskaffelse - herefter betaler du kun for dine rejser.

    Pendlerkort: Koster 50 kr. i anskaffelse.

    Pendler Kombi: Koster 50 kr. i anskaffelse.

  • Hvor kan jeg få hjælp til mit rejsekort?

    Du kan få hjælp til dit rejsekort hos et af de mange rejsekort salgssteder i hele Danmark.

    Du finder dit nærmeste salgssted her.

    Du skal også være meget velkommen til at ringe til vores rejsekort kundecenter, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig :)

    Rejsekort Kundecenter
    Telefon: 7011 3333
    Åbningstider: hverdage kl. 08-18, lørdage kl. 10-15

  • Hvor lang tid går der, fra jeg har bestilt mit rejsekort, til jeg modtager det?

    Hvis du køber dit rejsekort med betalingskort på nettet, bliver rejsekortet typisk produceret dagen efter det er bestilt og sendes herefter med posten. Det tager typisk 5 arbejdsdage fra du bestiller dit kort, til du modtager det. For nogle kundetyper samt for bestillinger foretaget uden betalingskort, går der dog 2 uger.

    Bestiller du dit rejsekort i FynBus Kundecentre, kan du få kortet med det samme.

    Besøg www.rejsekort.dk for mere information.

  • Kan jeg medtage børn under 12 år med et rejsekort?

    Hver betalende voksen/pensionist kan gratis medtage op til 2 børn under 12 år. Hvert betalende barn kan gratis medtage ét barn under 12 år

  • Hvad koster det at rejse på rejsekort?

    Du kan finde prisen for din rejse på vores prisberegner:

    http://fynbus.dk/rkprisberegner

    Du kan også se priserne i vores takstfolder.

    Forudbetaling ved start af rejse:

    Voksen - Rejsekort personligt: 25 kr.

    Voksen - Rejsekort flex: 25 kr.

    Voksen - Rejsekort anonymt: 70 kr.

    Barn - Rejsekort personligt: 12.50 kr.

    Barn - Rejsekort flex: 12.50 kr.

    Barn - Rejsekort anonymt: 35 kr.

    Pensionist: 12.50 kr.

    Ung: 25 kr.

    Handicap: 12.50 kr.

    Cykel - Rejsekort personligt: 13 kr.

    Cykel - Rejsekort flex: 13 kr.

    Cykel - Rejsekort anonymt: 13 kr.

    Hund - Rejsekort personligt: 12.50 kr.

    Hund - Rejsekort flex: 12.50 kr.

    Hund - Rejsekort anonymt: 35 kr.

  • Kan jeg få pensionistrabat på rejsekort?

    Folkepensionister og førtidspensionister kan få pensionistrabat på rejsekort. Efterlønsmodtagere kan ikke få pensionistrabat.

    Pensionistrabatten gælder kun på produkterne Rejsekort personligt, Pendlerkort og rejsekort med Pendler Kombi.

    Du kan bestille dit rejsekort med pensionistrabat her: www.rejsekort.dk

  • Hvordan kan jeg betale, hvis jeg ikke har et rejsekort?

    Du kan stadig købe enkeltbilletter via appen FynBus Mobilbillet, i webshop eller ved at betale kontant i bussen.

    Enkeltbilletter er den dyreste måde at rejse på, så det kan godt betale sig at bestille et rejsekort.

  • Har du glemt at checke-ud på dit rejsekort?

    Hvis du har glemt at checke-ud på dit rejsekort, kan du indmelde et check-ud efterfølgende. Du har to muligheder for at indmelde dit glemte check-ud.

    • Du kan indmelde dit glemte check-ud via www.checkud.rejsekort.dk. Du skal bruge NEM-id til at logge-ind.
    • Du kan indmelde dit glemte check-ud via appen "Check Udvej", der findes til android-smartphones og iPhone.

    Check Udvej appen til Android-smartphones kan downloades her:

    Check Udvej appen til iPhone kan downloades her:

  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan komme til at checke ud?

    Hvis rejsekortudstyret er i stykker, og du ikke kan komme til at checke ud med dit rejsekort, kan du gøre følgende:

    Du kan foretage check ud via appen ”Check Udvej” eller via rejsekortets hjemmeside. Det skal ske inden 10 dage fra foretaget rejse.

    Eller…

    Kontakt Rejsekort Kundecenter på tlf. 70 11 33 33 (hverdage kl. 08-18 samt lørdage kl. 10-15)

    Læs mere på: http://www.rejsekort.dk/check-udvej

  • Refusion af Turkort og Værdikort

    KVIKkort, Turkort og Værdikort findes ikke længere.

    Ovenstående produkter er i dag afløst af de tre klassiske rejsekort produkter - rejsekort personligt, flex og anonymt.

    Turkort og Værdikort:

    Frem til og med 31. marts 2020 er det muligt at få tilbagebetalt depositum for Værdikort og Turkort samt eventuelt restbeløb på kortet. Det kan du i et af vores kundecentre eller via denne blanket, som sendes til FynBus, Dannebrogsgade 10, 5000 Odense C.

  • Kan jeg stadig køre i hele Odense for 10 kroner?

    Odenses By- og Kulturudvalg besluttede i 2016, at den særlige Odense-rabat, der har gjort det muligt for Odense-borgere at køre i hele Odense for 10 kroner på et KVIKkort eller værdikort skulle afskaffes pr. 15. januar 2017 i forbindelse med FynBus takstskifte.

    Det betyder, at Odense-borgerne nu betaler det samme som resten af Fynboerne, når de benytter busserne i Odense.

    Du finder taksterne for 2018 her.

  • Tilkøb til DSB-billetter

    Du kan ikke lave tilkøb til DSB-billetter hos FynBus.

    Vi anbefaler derfor, at du rejser på rejsekort, da du med et rejsekort ikke kommer til at betale for den samme zone to gange.

    Læs mere om brugen af togbilletter hos FynBus her.

  • Fandt du ikke, hvad du ledte efter?

    Fandt du ikke, hvad du ledte efter? - så tøv endelig ikke med at skrive til os :)

    Skriv dit spørgsmål til fynbus@fynbus.dk, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

    Du kan også ringe til vores Rejsekort Kundecenter på hverdage fra 08.00-18.00 samt lørdage fra 10-15.

    Du fanger os på telefonnummer 7011 3333.

Hvor mange zoner er der, og hvordan rejser jeg billigst?


Hvis du vil se, hvad en rejse koster, så prøv vores prisberegner.

Hvad koster din rejse?

Selvbetjening på nettet


Vil du bestille rejsekort eller holde øje med dit forbrug?

Har du ikke en automatisk tank-op aftale, kan du også fylde penge på dit rejsekort her.

Rejsekort.dk

Ungdomskort.dk


Få styr på alt, hvad der har med dit Ungdomskort at gøre.

Ungdomskort.dk