Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse mere  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Kundeservice


Ofte stillede spørgsmål:

  • Kan jeg bruge rejsekort hos FynBus?

    FynBus er kommet med i Rejsekort d. 15. januar 2017.

    svar på mange flere spørgsmål om rejsekortet her.

  • Jeg har ikke fået mit Ungdomskort
    Hvis du ikke har modtaget et girokort eller en kvittering på en kommende periode, så skal du som det første undersøge, om du har bestilt korrekt inde på MitUngdomskort.dk.

    Har du ikke bestilt, så skal du hurtigst muligt gøre det ved at logge dig ind på www.MitUngdomskort.dk med dit NemID og bestille Ungdomskortet.

    Er dine bestillinger blevet annulleret?

    Så skyldes det formentlig, at der er sket ændringer i din godkendelse fra skolen. Fx hvis du har skiftet uddannelse, eller at du er blevet forlænget på din uddannelse.

    Hvis du er godkendt til et Ungdomskort, så skal du gå ind og aktivere dine perioder. Det gør du ved at logge ind på MitUngdomskort.dk, gå ind på fanebladet "Dine Ungdomskort", vælg "alle", tryk på "ændre perioder". Så kan du tilføje perioderne. Husk at trykke gem, når du har bestilt det du ønsker.

    Er du ikke længere godkendt til et Ungdomskort, så skal du kontakte skolen, hvis du mener, at du bør kunne få et Ungdomskort. FynBus har ikke noget med godkendelserne at gøre.
  • Hvordan kan jeg se, hvor meget jeg har kørt på mit KVIKkort?

    Hvis du logger ind på www.kortsalg.dk med dit cpr.nr. og din adgangskode, så kan du se, hvor meget og hvornår du har kørt på dit KVIKkort.

  • Jeg har glemt noget i bussen. Hvad gør jeg?

    Så skal du kontakte det busselskab, der kører på ruten for FynBus. Se hvordan du gør under glemte sager.

  • Hvorfor lyser mit kort rødt i bussen?

    Lyser kortlæseren i bussen rødt, når du holder dit kort op imod den?

    Det kan have 3 årsager:

    • Kortet er ikke betalt
    • Kortet er ikke længere gyldigt
    • Hvis du holder et periodekort op foran kortlæseren to gange i træk i samme bus, vil det lyse rødt anden gang, da du allerede er registreret.
  • Jeg skal spærre mit KVIKkort - hvordan gør jeg det?

    Hvis du har mistet dit KVIKkort, så er det vigtigt, at du hurtigst muligt spærrer dit KVIKkort. Det gør du ved at logge ind på www.kortsalg.dk med dit cpr.nr. og din adgangskode.

    Du har to valgmuligheder:
    * Tryk på "spær uden erstat", som gør at KVIKkortet bliver spærret, men du kan senere ophæve spærringen, hvis du finder dit KVIKkort igen. Vi sender dig ikke et nyt KVIKkort.

    * Tryk på "Spær og erstat", så bliver KVIKkortet spærret, og vi sender dig et nyt KVIKkort på samme zoneantal med posten. Du har ikke mulighed for at ophæve spærringen igen, hvis du skulle finde dit gamle KVIKkort igen.

  • Hvordan kan jeg betale for mit Ungdomskort?

    Når du bestiller dit Ungdomskort på www.MitUngdomskort.dk, så skal du vælge om du vil betale automatisk hver måned, eller om du vil have et girokort tilsendt.

    Vælger du at betale automatisk hver måned, så trækker vi beløbet for dit Ungdomskort fra det kreditkort du oplyser på MitUngdomskort.dk. Vi trækker pengene ca. 8 dage før din næste periode starter.

    Vælger du at betale via girokort, så sender vi dig et girokort til den mailadresse, du har oplyst på MitUngdomskort.dk. Girokortet skal du betale via din netbank. Du må også gerne komme ned til vores kundecentre for at betale.

  • Kan jeg få mit KVIKkort med det samme?

    Det er desværre ikke muligt at lave et KVIKkort til dig med det samme. Du skal bestille det på www.kortsalg.dk, og ca. 5 dage efter du har gennemført bestillingen vil du modtage KVIKkortet.

    Vi kan ikke lave et KVIKkort til dig med det samme, da der skal oprettes en Nets-aftale med din bank.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har fået en kontrolafgift?

    Du betaler girokortet, enten i din bank, via netbank eller hos FynBus Kundecenter.

    Hvis du ikke er enig i kontrolafgiften, kan du skrive til os via Ris og Ros. Husk at skrive nummeret, der står på din kontrolafgift.

  • Kan jeg fylde mit periodekort op andre steder?

    Det kommer an på, hvilket periodekort du har.

    Har du bestilt dit periodekort på www.kortsalg.dk, så kan du lægge en ny periode ind på dit periodekort via www.kortsalg.dk eller i vores Kundecentre.

    Har du et periodekort, du har fået lavet hos FynBus Kundecenter, og som kun er gældende til Odense Kommune, så kan du fylde periodekortet op hos vores kundecenter i Odense eller på FynBus Billetsalgssteder

  • Må jeg tage en cykel med i bussen?

    Fra 14. november 2016 kan du som et forsøg tage din cykel gratis med i de regionale busser og i bybusserne i Odense og Svendborg.

    I bybusserne dog ikke på hverdage fra kl. 06:00-09:00.

    Der kan max være to enheder pr. bus. En enhed er enten en cykel, en kørestol, en rollator eller en barnevogn. Den kunde, som er steget på først, har fortrinsret.

    Det er chaufføren, der afgør, om der er plads til din cykel i bussen.

    I de lokale ruter, uddannelsesruterne og i bybusserne i Nyborg og Middelfart, må du ikke have cykler med.

    Læs mere om cykler i busserne

  • Må jeg tage dyr med i bussen?

    Du må tage dyr med i bussen, hvis de ikke er til gene for de andre kunder. Små hunde, katte og andre mindre dyr kan du tage gratis med i bussen, hvis de er i en taske, kurv eller lignende under hele busturen.

    Hvis du ikke har din hund i en taske, kurv eller lignende, skal du betale en børnebillet for din hund.

  • Hvorfor er der flag på busserne?
    Se hvorfor busserne flager på forskellige mærkedage på denne side.


Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Så kig evt. under de fulde rejseregler eller kontakt os.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Ris og ros