Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse mere  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Spørgsmål og svar om teletaxi


  • Kan jeg køre med teletaxi?

    Ja, alle kan køre med teletaxi. Se her, om der er teletaxi i din kommune.

  • Hvornår skal jeg bestille en teletaxi?

    Du skal bestille din teletaxi senest 2 timer, før du skal bruge den.

    Til og fra færgerne i Spodsbjerg og Bøjden kan du vente med at bestille til 1 time før du ønsker at køre.

    Du kan dog ikke forvente, at teletaxien ankommer præcist 2 timer efter, du har bestilt, da nogle kommuner har faste afgangstidspunkter. Se hvad der gælder i din kommune under telekørsel. Bestil derfor i god tid.

  • Hvordan bestiller jeg på min smartphone eller computer?
    Du kan bestille telekørsel til de fleste formål via en browser på din computer eller via en smartphone-app til iOS (Apple) eller Android.

    Læs meget mere om, hvordan du gør
  • Hvornår er telefonerne åbne i bestillingscentralen?

    Du kan ringe ind til os alle hverdage og weekender i tidsrummet 7.00 til 21.00. Du skal ringe til 6311 2255.

  • Hvornår ankommer teletaxien?

    Hvis du har bestilt taxien til fx kl. 13.15, skal du være klar fra 13.10 til 13.30. Det vil sige, at teletaxien kan ankomme 5 minutter før og op til 15 minutter efter det bestilte tidspunkt.

  • Kan jeg bestille ture for en længere periode?

    Du kan forudbestille ture for en periode på op til 14 dage. Du bestiller på telefon 6311 2255.

  • Hvordan afbestiller jeg en tur?

    Hvis du har brug for at afbestille din telekørsel, kan du logge ind på nettet eller ringe på 6311 2255 (tryk 1). Du skal afbestille din tur hurtigst muligt.

  • Hvilke kort kan jeg bruge i teletaxien?

    Du kan bruge FynBus Periodekort (ikke skolekort), DSB-enkeltbilletter og DSB-kort. Derudover kan du betale kontant for din tur.

    I nogle kommuner kan du også bruge Ungdomskort. Se i din kommunes folder, om dit Ungdomskort gælder.

    Vær opmærksom på, at når du bruger periodekort eller Ungdomskort som billet, skal du medbringe tilhørende kvittering i papirform. Når du rejser med tog og skal videre med teletaxi, så skal du have en gyldig billet til hele strækningen og bestille din rejse helt frem til slutadressen.

  • Hvilke regler gælder for børn?

    Børn under 16 betaler halv pris.

    Reglen, om at op til 2 børn under 12 år kan køre gratis med én voksen, gælder ikke i teletaxien.

    Har dit barn brug for en autostol/selepude, skal I selv medbringe den i teletaxien.

    Hvis du har bestilt din tur på nettet, skal du være opmærksom på, at alle som udgangspunkt betaler voksentakst. Ring derfor i god tid inden turen på 6311 2255 (tryk 1) og få rettet prisen.

  • Kan jeg medbringe hjælpemidler fx rollator eller kørestol i en teletaxi?

    Du må gerne medbringe hjælpemidler, men du skal selv kunne anbringe dem i bilens bagagerum. Chaufføren er ikke forpligtet til at hjælpe dig.

    Når du bestiller din tur, skal du huske at gøre opmærksom på, at du medbringer hjælpemidler.

  • Hvad menes der med ”til gadedør”?

    Når teletaxien ankommer kører den så vidt muligt helt op til din gadedør, og du skal være klar og straks gå ud til bilen. Du må gerne stå indendørs, blot du er så klar, at du kan gå ud med det samme.

  • Jeg har brug for mere information om telekørsel. Hvor kan jeg få hjælp?

    Har du spørgsmål eller brug for mere information, er du altid velkommen til at ringe til bestillingscentralen på 6311 2255. Du kan se, hvad der tilbydes i din kommune her.




Se også rejseregler for telekørsel

Fandt du ikke svar?


Se de fulde rejseregler for telekørsel.

Du er også velkommen til at ringe til os.

6311 2255