Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse mere  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Spørgsmål og svar om SMS-billetten


  • Kan alle købe SMS-billetter?

    Du kan købe en SMS-billet, hvis dit teleselskab tilbyder det.

    De fire store selskaber (TDC, Telenor, 3 og Telia) og en lang række andre udbydere tilbyder denne service.

    Kontakt dit teleselskab og hør, om du kan købe SMS-billetter med dit abonnement.

  • Hvor kan jeg bruge SMS-billetten?

    SMS-billetten kan bruges i alle lokal-, by- og regionalbusser indenfor FynBus´ område.

  • Hvor lang tid er min SMS-billet gyldig?

    I din SMS-billet står der, hvilket klokkeslæt billetten er gyldig til.

    Billetten skal være gyldig i det øjeblik, du stiger på bussen og viser den til chaufføren.


    SMS-billetten har følgende gyldigheder:

    Billet til 2-3 zoner: Gyldig 1 time fra du har købt og modtaget den.

    Billet til 4-6 zoner: Gyldig 1½ time fra du har købt og modtaget den.

    Billet til 7-9 zoner: Gyldig 2½ timer fra du har købt og modtaget den.

    Billet til 10- zoner: Gyldig 4 timer fra du har købt og modtaget den.

  • Hvor lang tid går der, fra jeg afsender min sms-bestilling, til jeg modtager min SMS-billet?

    Inden du modtager selve billetten, modtager du en bekræftelses-SMS.

    Hvis du er enig i indholdet, skal du sende Ja til 1948

    Så modtager du den gyldige SMS-billet inden for et par minutter - som regel inden for få sekunder.

  • Jeg er i tvivl om, hvad zonerne hedder - hvad kan jeg gøre?

    I prisberegneren kan du klikke på kortet eller skrive de præcise adresser, du skal fra eller til.

    Så kan du både se, hvad rejsen koster, og hvad zonerne hedder.

    Zonenavnet står efter zonenummeret i parentesen efter ’Hvor skal du rejse fra / til?’

  • Jeg bruger taletidskort, og har kun 10 kroner tilbage på det - kan jeg så godt købe en billet?

    Nej. Der skal være dækning på dit taletidskort for det, billetten koster.

  • Jeg har købt en SMS-billet, men blev forhindret i at rejse - kan billetten tilbagebetales?

    Nej. Du kan ikke få pengene igen, når først du har købt billetten.

  • Kan en SMS-billet også bruges som natbus-billet?

    Ja. Du kan godt bruge en voksen-SMS-billet i natbusserne, og så sparer du nattillægget.

    Du kan dog ikke køre på børne-SMS-billet i natbusserne.

  • Hele billetten kan ikke vises i mit display - hvad skal jeg vise chaufføren?

    Det er vigtigt, at chaufføren kan se det øverste af billetten, så du skal bare nøjes med at åbne beskeden, så er det fint.

  • Kan jeg købe en SMS-billet og videresende den til en anden?

    Nej, billetten skal være købt på din egen telefon.

    Hvis du bruger andres SMS-billetter eller ændrer i billetten, opfattes det som dokumentfalsk og anmeldes til politiet.



Tilbage til SMS-billet

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Ris og ros