Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse mere  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Spørgsmål og svar om Mobilbilletten


  • Hvornår skal jeg købe billetten?

    Billetten skal være købt, inden du begynder på din rejse, dvs. lige inden du stiger på bussen.

    Mobilbilletten har samme gyldighed som en almindelig kontantbillet. Det vil sige:

    2-3 zoner - gyldighed 1 time
    4-6 zoner - gyldighed 1½ time
    7-9 zoner - gyldighed 2 timer
    10- zoner - gyldighed 3½ time

    På selve Mobilbilletten står der, hvor lang tid billetten er gyldig. Du kan sagtens stige om til en anden bus inden for gyldigheden.

  • Børnebillet - Voksenbillet
    Er du under 16 år, kan du købe en billet til børnetakst. Markér feltet barn, når du køber en mobilbillet.

    Er du fyldt 16 år, skal du betale voksentakst. Markér feltet voksen, når du køber mobilbillet.
  • Skal jeg vælge ’hurtigbillet’ eller ’busbillet’?

    Hurtigbilletten er en hurtig genvej til at købe en billet til en rejse inden for en by, fx Odense. I stedet for at vælge hvor du vil rejse fra og til, vælger du bare hurtigbillet og den rigtige by, så kan du køre i hele den by, du har valgt.

    For alle andre typer rejser vælger du busbillet, og hvor du skal rejse fra og til - så får du en billet på det rigtige antal zoner.

    Hvis du ofte rejser på en strækning, kan du gemme strækningen som favorit.

  • Jeg er i tvivl om, hvad zonerne hedder - hvad kan jeg gøre?

    I prisberegneren kan du klikke på kortet eller skrive de præcise adresser, du skal fra eller til. Så kan du både se, hvad rejsen koster, og hvad zonerne hedder.

    Zonenavnet står efter zonenummeret i parentesen efter ’Hvor skal du rejse fra / til?’

  • Jeg har kun 10 kr. tilbage på mit kreditkort - kan jeg så godt købe en billet?

    Nej. Hvis der ikke er dækning på dit betalingskort, kan du ikke købe en Mobilbillet.

  • Kan man købe en Mobilbillet til flere personer?

    Nej, en Mobilbillet gælder kun til en person af gangen, og der må kun købes én billet pr. telefon.

    Det vil sige, at to personer ikke kan rejse på samme telefon, selvom de har købt hver sin billet.

  • Min telefon er løbet tør for strøm – hvad gør jeg?

    Du skal kunne vise billetten til chaufføren. Løber du tør for strøm, må du købe billet på anden vis.

  • Kan jeg kun få app'en til iPhone og Android?

    Ja, men hvis du fx bruger Windows Phone, kan du købe billetten i browseren på din telefon via dette link

  • Jeg blev forhindret i at rejse - kan billetten tilbagebetales?

    Nej. Du kan ikke få pengene igen, når først du har købt billetten.

    Kun hvis bussen helt er udeblevet – så skal du bare kontakte os.

  • Kan en Mobilbillet også bruges som natbus-billet?

    Ja. Du kan godt bruge en Mobilbillet i natbusserne, og så sparer du nattillægget!

  • Får jeg en kvittering, når jeg købet en Mobilbillet?

    Ja. Når du har betalt en Mobilbillet, sender vi automatisk en kvittering til den mailadresse, du har opgivet ved oprettelsen.

  • Kan jeg købe en Mobilbillet og videresende den til en anden?

    Nej, billetten skal være købt på den telefon, den bruges på.

    Hvis du bruger andres Mobilbilletter eller ændrer i billetten, opfattes det som dokumentfalsk og anmeldes til politiet.

  • Mobilbillet og DSB
    Mobilbilletten kan ikke benyttes i toget.



Tilbage til Mobilbillet

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Ris og ros